Ez a tartalom 35 napja jelent meg, lehetséges, hogy az itt szereplő információk már nem aktuálisak.
Legfrissebb tartalmainkat itt érheti elA gazdaságátadási támogatások esetében kapott támogatási összeget bevételként figyelembe kell venni? Vagy ezen támogatás összegét sem kell bevételként kezelni?
Ezeket a támogatásokat a bevételi értékhatár, és a jövedelem számításakor figyelembe kell venni?
A személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény (Szja tv.) 7. § (3) bekezdése szerint nem kell bevételként figyelembe venni a mezőgazdasági őstermelő által az őstermelői tevékenységével összefüggésben kapott, jogszabály vagy nemzetközi szerződés rendelkezése alapján folyósított támogatás összegét.
A KAP-RD07-1-25 támogatás a Közös Agrárpolitika Stratégiai Tervének keretében meghirdetett agrártámogatási konstrukció. A támogatási jogviszonyhoz kapcsolódik többek között a Közös Agrárpolitikából és a nemzeti költségvetésből biztosított agrártámogatások eljárási rendjéről szóló 2022. évi LXV. törvény, továbbá a kapcsolódó végrehajtási szabályozás. A támogatás tehát nem magánjogi juttatás, hanem jogszabályi keretek között folyósított agrártámogatás.
Ezért a KAP-RD07-1-25 kódszámú „Gazdaságátadási együttműködés támogatása” keretében a gazdaságátadó őstermelő részére folyósított 10 millió forint támogatás az Szja tv. 7. § (3) bekezdése alapján nem veendő figyelembe bevételként.
Ennek következtében:
- nem növeli az őstermelő bevételét;
- nem kell figyelembe venni az őstermelői bevételi értékhatárok vizsgálatakor;
- nem kell figyelembe venni az átalányadózás alkalmazhatóságára vonatkozó bevételi értékhatárnál;
- nem növeli az őstermelői jövedelmet, így a jövedelemszámítás során sem kell bevételként elszámolni.
Keresés
Aktuális lapszámunk tartalma
